前言: 新冠疫情的危機

Introduction: The Perils and Promise of the Coronavirus Pandemic

Authors

  • 王珏 (Jue WANG) 西安電子科技大學 (Xidian University, CHINA)

DOI:

https://doi.org/10.24112/ijccpm.181692

Abstract

LANGUAGE NOTE | Document text in Chinese

我們正生活在一個全球性危機的時代。2020年突如其來的新冠病毒不僅造成了一場全球性公共衛生危機,而且也加劇了全球經濟、政治、社會方方面面的既有危機,以至於短短幾個月內病毒已經蔓延為一場關乎人類社會興衰的巨大危機,影響到世界上的每一個角落、每一個人。此時此刻,我們仍然深處危機之中,既無從確定危機會在什麼時候完結,以什麼方式結束,也無法預知危機將會把我們帶向何方。面對完全不確給定的未來,我們比以從任何時刻都更加需要思考、對話和相互聯結。本期組稿的初衷也正是試圖創造這樣一個對話空間,讓來自不同文化背景,不同學科領域的學者共同探討新冠疫情給人類社會帶來的變化、危險,和機會。

DOWNLOAD HISTORY | This article has been downloaded 8 times in Digital Commons before migrating into this platform.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2020-01-01

How to Cite

WANG, J. (2020). 前言: 新冠疫情的危機: Introduction: The Perils and Promise of the Coronavirus Pandemic. International Journal of Chinese &Amp; Comparative Philosophy of Medicine, 18(2), 1–5. https://doi.org/10.24112/ijccpm.181692

Issue

Section

Articles